Бер
4
2016

Базові принципи розкрутки в Інтернет ч. 1. Пошукові системи.

Коли вам вперше приходить думка створити свій. бізнес,в інтернеті, стартап, чи особистий блог, де ви просто хочете ділитися своїми думками, вам неодмінно захочеться, щоб на вас звернуло увагу якнайбільше народу. Нормально, якщо ви плекаєте мрію, щоб ваша задумка стала ну якщо не такою популярною, як Facebook, то хоча-б знаною в вашому краю, чи в середовищі ваших однодумців. Але, на жаль зараз реалії такі, що витративши на створення сайту місяці, і навіть більше, чекати першу тисячу відвідувачів доводиться роками. Причому ви не сидите склавши руки – завзято рекламуєте свій проект на форумах, блогах, активно міняєтесь посиланнями, робите купу всього, що радять гуру розкрутки, на своїх ресурсах. Але на превеликий жаль, сайт, на який було покладено такі сподівання, справа Вашого життя, виявляється в 90% випадків геть неуспішний. Заходять туди одиниці. І то, тільки для того, щоб одразу закрити сторінку на п’ятій секунді, перегляду, не вникаючи в зміст і псуючи й так нікудишню статистику поведінкових факторів. Що робити?! На жаль, часи, коли в інтернеті зовсім не було конкуренції і любий проект за якихось 3-5 років автоматично ставав успішним лишились давно в минулому. Але не варто складати рук, просто тепер напевно ви вже знаєте, чи здогадуєтесь, що друга людина після вас, яка визначатиме успіх вашої ідеї- це спеціаліст-оптимізатор сайту, консультант з широкого кола питань, як технічних, так і маркетингових та психологічних. А конкретно його робота полягає в тому, щоб зробити так, щоб ваш сайт виділився з поміж десятків чи навіть сотень конкурентів, і її величність пошукова система стала надсилати до вас стабільний потік саме тих людей, ради яких ви і працюєте )

Отже, як досягнути успіху? Можна йти кількома шляхами, в залежності від того, що саме ви продаєте, хто є вашими клієнтами або читачами, які ваші ресурси ви можете (чи згідні) задіяти.

Найбільш привабливою метою розкрутки є, безперечно, отримання відвідувачів (трафіку) з пошукових систем. Головні з них в Україні – це Google та Яндекс, які ділять ринок у співвідношенні приблизно 70 до 30 (на сході та півдні країни доля Яндекса вища, бо він орієнтований на російськомовну аудиторію. Але Гугл впевнено лідирує в центрі, на заході, та й у цілому світі. Це насамперед тому, що його алгоритми досконаліші, враховують більше факторів, які важливі для людей, і використовуються потужніші дата-центри, щоб “перемолоти” такі шалені потоки вхідних даних. На даному етапі розвитку можна сказати, що в Google для ранжуваня цих факторів створено щось на зразок штучного інтелекту.

Доречі про фактори. Вони так і називаються “фактори ранжування”, і являють собою складові частини формули, завдяки якій сайти розташовуються в низпадаючій послідовності на сторінці результатів, коли ви вводите пошукову фразу. Цих факторів у Google є понад 200 (в Яндекса понад 100). Правда на щастя справжню вагу мають лише перших п’ять-сім. Решта включаються і відіграють роль лише в умовах жорсткої конкуренції. Наприклад це спостерігається в таких тематиках, як нерухомість, туризм, онлайн-ігри, інтернет-магазини товарів широкого вжитку, у сфері популярних будівельних послуг (встановлення металопластикових вікон), автомобільна тематика, продаж електроінструменту і такий подібний “мейнстрім”.

Про які головні фактори ранжування йдеться? Ці фактори ПС (пошукові системи) ретельно приховують, але для людей, що роками працюють у цій галузі вони не є секретом. Наприклад Гугл став пошуковиком №1 практично зразу завдяки власному запатентуваному алгоритму, згідно якого першими в результатах пошуку з’являються сайти, на яких зробили більше посилань на якихось інших сайтах. Це – без сумніву геніальна ідея, бо дуже точно характеризує як значимість, так і інноваційність сайту, компанії, чи стартапу. Адже якщо про нього говорять всі – значить він вартий уваги 😉

Зараз цей напрочуд точний метод трохи втратив свою актуальність, тому що як тільки про алгоритм Google стало відомо – з’явилась ціла індустрія торгівлі фальшивими посиланнями на сайт та відгуками про нього. Щоправда пошукові гіганти досить швидко навчилися протидіяти, виявляючи відвертий “ссилочний спам”. Тим не менше алгоритм (у вигляді PR)  актуальний і понині і постійно вдосконалюється. По-суті мова йдеться про постійну “війну” між SEO-оптимізаторами і архітекторами алгоритмів. За “штучні” посилання пошуковики запросто відправляють величезні сайти в “бан” (останні позиції в видачі), але в конкурентних тематиках без придбання замовних ссилок не обійтися, бо це роблять практично всі хто знаходиться в топі видачі. Просто методи введення ПС в оману стають все більш витонченими, спланованими і складними.

Про автора:

2 комент. + Добавити

Залишити відгук